onsdag, mars 11, 2009

Up, up and away

Så var det dags att ge sig iväg igen, då. Sitter på flygplatsen och väntar på att säkerhetskontrollen ska öppna. Fast det har blivit markant glesare mellan tjänsteresorna sedan sonen anlände.

Sonen, ja. Min magsjuke son passade på att kräka ner mig grundligt i morse. Ända in på underkläderna. Precis vad man behöver innan man ska sitta en massa timmar på flygplan och flygplatser. Ho, hum. Bara att hålla tummarna för att jag ska hålla mig frisk. (Och hustrun därhemma, också.)

Sådärja, vederbörligen säkerhetskontrollerad och förflyttad till gaten.

För oroliga läsare vill jag understryka att det är Irland per se jag ska till, inte Nordirland. IRA tycker om Irland. Ingen fara. När hemresan strulade till sig (mer om det en annan dag) tittade jag faktiskt på förbindelser via Belfast, men det gick inte att sy ihop nåt.

Titta, ett flygplan! Min Fokker 70 från KLM Cityhopper landade precis. Snart dags för boarding, då.

Inga kommentarer:

 
MediaCreeper Creeper