tisdag, mars 03, 2009

OMG, IT-konsulter!

Kvällsposten, SvD och VLT har alla sansade reaktioner på DN:s konspirationsteorier. Men så har vi Nerikes Allehanda, då. I en ledare sväljer de glatt DN:s påståenden utan eftertanke. Och till DN:s dumheter lägger de några egna.

Som att det skulle vara anmärkningsvärt att IT-konsulter varit inblandade på motståndarsidan. Ursäkta? På vilket sätt är det relevant? Jag arbetade som konsult i ett antal år före mitt nuvarande gig. Jag hackade kompilatorer åt Ericsson, systemadministrerade här och där, och i ett minnesvärt uppdrag åt Telia gjorde jag ett monolitiskt perl-hack för att försöka extrahera datat ur tusentals blanketter i Word-format, där man inte använt riktiga tabeller, utan istället manuell formattering med mellanslag och tabbar. Det var... intressant.

Gör detta mitt mörka förflutna att jag inte är godkänd som FRA-motståndare? Jag är kanske inte gräsrot nog?

1 kommentar:

Leo sa...

Nej. Som IT-konsult med insikt i de här frågorna kan du absolut inte vara gräsrot. Det säger DN, så det så.

 
MediaCreeper Creeper