Efter att ha en av sina Airbus A340 stående i Bangkok i en vecka på grund av oroligheterna lyckas SAS flyga hem det, bara för att få ta det ur trafik igen på grund av ett misstänkt kulhål. Och eftersom SAS' sju A340 och fyra A330 bara precis räcker för att upprätthålla trafiken på de interkontinentala destinationerna berör det här inte bara Bangkok-trafiken, utan det ställer till det i hela SAS' nät.
Dessutom har SAS haft en A330 stående flera dagar i Trondheim efter en nödlandning när kaptenen ska ha deklarerat mayday på grund av motorproblem (jag tror faktiskt att det här räknas som en äkta nödlandning, inte en säkerhetslandning - som det nästan alltid rör sig om när pressen rapporterar om "nödlandningar").
Det här innebär minst en interkontinental flight inställd varje dag för SAS. Tur att jag inte har några resor inplanerade...
onsdag, december 03, 2008
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar