tisdag, november 04, 2008

En alternativ verklighet

Men. Alltså. Var det bara jag som lyssnade på Tolgfors' presskonferens den 25 september där de beryktade 15 punkterna presenterades? Där sa han ju klart och tydligt att propositionen skulle komma under våren och leda till ett riksdagsbeslut framåt senvåren. Det var ett välkommet besked, eftersom det första utkastet till tidtabell var så tajt att det bara fanns plats för två veckors remisstid, vilket var absurt lite. Men den stora, stora nackdelen var att det innebär att den ursprungliga lagen hinner träda i kraft vid nyår i omodifierat skick.

Eller inbillade jag mig bara det här? Lever jag i en alternativ verklighet? För nu dyker det här plötsligt upp som en nyhet hos Ekot, och många av reaktionerna är väldigt upprörda. "Fulspel". "Lurendrejeri". Men det här var ju faktiskt nånting som regeringen (som omväxling) var tydliga och öppna med.

Nåja, jag ska väl inte klaga allt för mycket. Den här frågan förtjänas att uppmärksammas, och bättre sent än aldrig...

1 kommentar:

Anonym sa...

Noterade samma sak.

Det är uppenbart att alla inte uppfattade det då, så det är ju bra att det sprider sig.

 
MediaCreeper Creeper