måndag, februari 15, 2010

Lurendrejeriverksamheten pågår fortfarande

Jag tittar då och då på vilka Google-sökord mina besökare använt för att hitta till min blogg, och en av de ständigt återkommande söktermerna är "Stefan Lidzell". Jag skrev ett inte så smickrande inlägg om honom och hans företag ment.se hösten 2008 efter att de spammat mig.

Det var ju rätt länge sen, så jag tänkte att det var dags att kolla upp vad som hänt på den fronten. Kanske borde jag lägga till en fotnot på de gamla inläggen som sa "ment.se har ryckt upp sig och är numera ett seriöst företag". Eller nåt.

Så jag googlade lite.

Och vet ni vad? Det gamla inlägget får ingen fotnot.

Ment.se har för övrigt bytt namn till newzglobe.com. Undvik dem. Och undvik framför allt deras produkt "Företagskatalogen".

Kommentarer om säljsamtal från Företagskatalogen
Mer av samma sak
Och ännu mer
Ment.se stämmer sina lurade kunder - och förlorar

Inga kommentarer:

 
MediaCreeper Creeper