torsdag, februari 04, 2010

Vad står ni där och viskar om?

Minns ni Folkpartiets valaffischer från förra valet? De var upplagda som löpsedlar med rubriken "Framtidens nyheter". På en av varianterna stod det, ungefär:

KNARKLIGA
SPRÄNGD

Folkpartiet gav
polisen rätt att bugga

När jag såg den rann sinnet på mig. Jag gick in på en närbelägen pappershandel, köpte deras fetaste märkpenna och gick tillbaka och skrev

oskyldiga

längst ner på affischen.

Vandalism av valaffisch, något som jag inte är jättestolt över. Men jag kunde inte hejda mig, så magstarkt var det. Buggningslagen är ett missfoster, även om den kanske bleknar något i jämförelse med FRA-lagen och datalagringsdirektivet.

Folkpartiet har kapats av batongliberaler som har gjort "snäll" till ett fult ord.

Därför kan jag inte rösta på Folkpartiet i höst. (Nån som anar ett tema?)

4 kommentarer:

tord sa...

Jag tror temat är årstider.

Henrik Alexandersson sa...

Fp hade en EU-valaffisch med devisen

"Vi skickar inga gnällspikar till Bryssel"

Under hade någon lagt till

"Vi sänder dem till Guantanamo"

:-)

Leif Nixon sa...

Öppet mål.

Anton Ymer (pseudo) sa...

Strålande analyser. Jag ser fram emot fler. Jag vill också veta varför jag inte ska rösta. :)

Glöm inte bort Kalle Anka-partier, Vrinnevilistor och annat obskyrt. Alla kanske inte har anspråk på rixdagen, men jag ser gärna en analys iallafall.

 
MediaCreeper Creeper