torsdag, maj 07, 2009

What goes around, comes around

Det här var ju intressant och lite oväntat. Jag trodde att de amerikanska myndigheterna gav upp när den svenska åklagaren i första vändan valde att inte lagföra de amerikanska intrången, men de var visst mer långsinta än jag trodde.

På det hela taget får det väl räknas som en dålig idé att göra intrång på .gov-anläggningar.

Jag brukar ju förespråka öppenhjärtighet i säkerhetssammanhang, och jag försöker leva som jag lär: här är min presentation från 2006 om det här fallet.

(Computer Sweden-artikeln har ett litet missförstånd, förresten. "Tio år i fängelse och två miljoner dollar i böter" är maxstraffet i USA för den här typen av brott. Om åklagaren tar upp fallet kommer brottet dock att bedömas enligt svensk lag, och här är maxstraffet två år i fängelse.)

Inga kommentarer:

 
MediaCreeper Creeper